ONDERWIJS
Op school staat het je veilig voelen en rust centraal. Wij werken vanuit het programma en gedachtegoed van Conscious Discipline (bewust opvoeden). Conscious discipline is een veelomvattend evidence based sociaal emotioneel programma voor scholen en kinderdagverblijven. Het programma is bedoeld voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar. Het programma is ontwikkeld door dr. Becky Baily in Amerika.Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat Conscious Discipline een positief schoolklimaat creëert en de leerprestaties doet toenemen.
Conscious discipline leert kinderen zelf verantwoordelijk te zijn, het leert de discipline die ze nodig hebben om zich staande te houden in deze wereld.
Conscious discipline is gebaseerd op:
- Veiligheid door zelfcontrole
- Verbinding door een School Familie
- Oplossingsgericht door het veranderen van onze perceptie en onze reactie op conflicten
21ste eeuwse vaardigheden
Kinderen leven in een multimediale wereld en zijn tegelijkertijd actief op verschillende platforms. De ontwikkelingen gaan zo snel dat de problemen van morgen nu nog niet bekend zijn. Hoe zorgen wij dat we kinderen voorbereiden op de samenleving waaraan zij straks gaan deelnemen.
Wij vormen kinderen naar een model dat zijn oorsprong heeft in een traag veranderende wereld die voorspelbaar was. De enige constante in de huidige samenleving is ‘verandering’.
Het is onze taak om de kinderen voor te bereiden op een
leven lang te leren in een steeds veranderende wereld.
Vakgebieden
Voor elk vak zijn door de overheid kerndoelen vastgesteld. Bij rekenen en taal zijn er ook referentieniveaus ingevoerd. Deze kerndoelen vormen het uitgangspunt van ons onderwijs. De leerstof die in een bepaald schooljaar aan de orde komt, wordt tijdens de informatieavond in een van de eerste weken van het nieuwe schooljaar toegelicht.
Aan het einde van de basisschool hebben alle kinderen de verplichte lesstof normaal gesproken verwerkt en minimaal de kerndoelen behaald.